وبلاگ حقوقی وحید چرخکاریان
وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی
آخرين مطالب
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان   ----------------------- وبلاگ حقوقی چرخ کاریان ///////  وکیل / وکالت / وکیل دادگستری / سایت حقوقی / مشاوره حقوقی و آدرس charkhkarian.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





تصویب نامه درخصوص اقدام نسبت به تدوین و ابلاغ استانداردها و الزامات فنی درگاهها (پرتالها، وب سایتها، وبگاهها و رسانه های برخط) دستـگاههای اجرایی موضـوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری

شماره۱۹۲۶۳۰/ت۴۲۶۳۵/ک                                                          ۳/۱۰/۱۳۹۱

تصویب نامه درخصوص اقدام نسبت به تدوین و ابلاغ استانداردها و الزامات فنی درگاهها (پرتالها، وب  سایتها، وبگاهها و رسانه های برخط) دستـگاههای اجرایی موضـوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری 

وزارت اطلاعات 
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور
وزیران عـضو کارگروه مـدیریت فناوری اطلاعـات و ارتـباطات و امنیت آن (فاوا) به اسـتناد اصل یکصـد و سی و هشـتم قانون اسـاسی جـمهوری اسلامی ایران و با رعایت تصـویب نامه شماره ۱۸۹۳۷۸/ت۴۳۵۰۵هـ مـورخ ۲۵/۹/۱۳۸۸ تصویب نمودند:
۱ـ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است ظرف یک ماه پس از ابلاغ این تصویب نامه استانداردها و الزامات فنی درگاهها (پرتالها، وب سایتها، وبگاهها و رسانه های برخط) دستگاههای اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشـوری را تـدوین و ابلاغ و سـالانه نـسبت به پایـش و اعـلام آن به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور و سایر مراجع قانونی ذی ربط اقدام نماید.
تبصره ـ دستگاههای اجرایی موظفند نسبت به اجرا و رعایت الزامات و استانداردهای موضوع این بند در طراحی، توسعه و پیاده سازی درگاههای خود اقدام نمایند.
۲ـ معاونت توسـعه مدیریت و سرمـایه انسانی رییـس جمهور موظـف است استانـداردها و الزامات موضـوع بند (۱) را به عنوان بخشی از شاخص های ارزیابی عملکرد دستگاههای مربوط (موضوع مواد (۸۱) و (۸۲) قانون مـدیریت خدمات کشوری) منظور نماید.
۳ـ دستگاههای اجرایی موظفند:
الف ـ دامنه و خدمات میزبانی درگاههای خود را مستقیماً به نام خود اخذ و ظرف دو روز به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور و دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت اعلام نماید.
تبصره۱ـ مسئولیت امنیت، حفظ، تجمیع و نگهداری محتوای منتشر شده تحت دامنه موضوع این بند بر عهده دستگاه مربوط می باشد.
تبصره۲ـ ضوابط امنیتی مربوط به محتوای درگاهها توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری وزارت اطلاعات ظرف سه ماه پس از ابلاغ این تصویب نامه تهیه و ابلاغ می شود.
ب ـ از سرجمع بودجه هزینه ای و تملک دارایی خود اعتبار مناسبی را به منظور توسعه، نگهداری و به روزرسانی درگاههای مذکور منظور نمایند.
پ ـ نام و نشـان خود و نقـش پرچم جمهـوری اسلامی ایـران را در سرآیند ( Header ) درگـاه خود و تعلـق آن به جـمهوری اسـلامی ایران و در پاییـن تمام صفحـات عبـاراتی نظیر حـقوق این سایت متعلق به (نام دسـتگاه مربوط) است را مشخص نمایند.
این تـصویب نامه در تاریخ ۲۷/۹/۱۳۹۱ به تأییـد مقام محترم ریاسـت  جمهوری رسیده است.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ محمدرضا رحیمی
: مرتبه
[ برچسب:, ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

آیین نامه اجرایی بند «م» ماده (۴۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران

شماره۱۹۲۸۹۴/ت۴۷۴۶۶هـ                                                            ۳/۱۰/۱۳۹۱

آیین نامه اجرایی بند «م» ماده (۴۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران 

وزارت کشور ـ وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ـ بنیاد شهید و امور ایثارگران
هیئت وزیران در جلسه مورخ ۲۹/۹/۱۳۹۱ بنا به پیشنهاد شماره ۲۵۴۲/۸۲۰/۴۰۰ مورخ ۱۰/۸/۱۳۹۰ بنیاد شهید و امور ایثارگران و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آیین نامه اجرایی بند «م» ماده (۴۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران را به شرح زیر تصویب نمود:
 
آیین نامه اجرایی بند «م» ماده (۴۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران 

ماده۱ـ در این آیین نامه، اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می روند:
الف ـ بنیاد: بنیاد شهید و امور ایثارگران
ب ـ جانباز: ایثارگرانی که در جریان تکوین و شکوفایی انقلاب اسلامی و حفظ و حراست از دستاوردهای ارزشمند آن از تعرض و تجاوز عوامل داخلی و خارجی یا هرگونه حوادث مستقیم ناشی از آنها در طول جنگ تحمیلی به اختلالات و نقصان های عارضی جسمی و روانی دچار شده یا بشوند و در نتیجه در روند زندگی فردی و اجتماعی با محدودیت هایی مواجه می باشند.
پ ـ درصد جانبازی: میزان آسیب دیدگی جسمی و روانی که توسط کمیسیون پزشکی تخصصی (براساس جدول پیوست تصویب نامه شماره ۴۴۲۲/ت۳۸۰۵۱ک مورخ ۱۴ /۱/۱۳۸۹) تعیین درصد شده و حسب شرایط جسمی جانبازان قابل تجدیدنظر می باشد. 
ت ـ کمیسیون پزشکی: کمیسیون پزشکی موضوع ماده (۵) این آیین نامه.
ث ـ نیروهای مسلح: سازمانهای نظامی و انتظامی شامل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی مقاومت بسیج، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سازمانهای مسلح تابع و وابسته به آنها.
ج ـ کارکنان: کارکنان نیروهای مسلح
ماده۲ـ جانبازانی که فاقد صورت سانحه و مدارک بالینی می باشند ولی از نظر کمیسیون پزشکی موضوع این آیین نامه جانبازی آنان مورد تأیید می باشد طبق شرایط مقرر در این آیین نامه، متناسب با میزان جانبازی تحت پوشش قرار می گیرند.
ماده۳ـ به منظور بررسی تقاضای جانباز در کمیسیونهای موضوع این آیین نامه ارایه گواهی و یا تأییدیه معتبر از یگان های اعزام کننده و نهادهای متولی مبنی بر مجروحیت یا مصدومیت فرد در منطقه حادثه، شامل مشخصات فردی، نوع حادثه، انواع جراحت و زمان و مکان مجروحیت الزامی است.
تبصره۱ـ مرجع صدور گواهی مجروحیت برای کارکنان نیروهای مسلح، صرفاً معاون نیروی انسانی نیروهای ذی ربط می باشد.
تبصره۲ـ مرجع صدور گواهی مجروحیت برای افراد غیرنظامی پس از طی مراحل مندرج در بند «ب» ماده (۷) صرفاً معاون سیاسی وزارت کشور می باشد.
تبصره۳ـ مراجع صدور گواهی در مقابل گواهی های صادره و صحت مطالب مورد گواهی، از نظر شرعی و قانونی مسئول و پاسخگو خواهند بود.
ماده۴ـ به منظور بررسی سوابق و مدارک جانباز کارگروهی با ترکیب زیر در بنیاد تشکیل می شود:
۱ـ معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد (مسئول)
۲ـ مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد (دبیر)
۳ـ رییس مرکز کمیسیون های پزشکی
۴ـ مدیرکل حراست بنیاد.
ماده۵ ـ به منظور بررسی مدارک درمانی و آزمایشات پاراکلینیکی و انجام معاینات لازم و تطبیق مدارک و آزمایشات با جراحات و تعیین مجروحیت های مرتبط و درصد از کارافتادگی جانبازان و مطابق بند «م» ماده (۴۴) قانون برنامه پنجساله  پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب ۱۳۸۹ـ و نیز بند «ج» ماده (۲) قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان انقلاب اسلامی ـ مصوب ۱۳۷۴ـ کمیسیون پزشکی به عنوان آخرین نهاد تصمیم گیری در موارد یادشده مرکب از پزشکان متعهد و متخصص در رشته های مختلف که توسط رییس بنیاد تعیین و منصوب می شوند تشکیل می شود. رأی صادره توسط کمیسیون پزشکی قطعی و لازم الاجرا است.
تبصره۱ـ کمیسیون پزشکی می تواند شعبه و یا شعب مختلفی را به منظور تشخیص اولیه و یا تشخیص تخصصی در مرکز و استانها و با عضویت پزشکان متخصص و مورد نیاز در رشته های مختلف و مرتبط، ایجاد کند.
تبصره۲ـ اعضای شعب با پیشنهاد رییس کمیسیون پزشکی و حکم معاون بهداشت و درمان بنیاد به مدت دو سال منصوب می شوند.
تبصره۳ـ هر شعبه دارای یک دبیر است که حسب تخصص مورد نیاز، از بین پزشکان عمومی یا متخصص که رابطه استخدامی با بنیاد داشته و به کلیه قوانین و آیین نامه های موجود آشنا می باشد انتخاب و با حکم رییس مرکز کمیسیون پزشکی منصوب می شود.
ماده۶ ـ مراحل رسیدگی به تقاضای رزمندگان به شرح زیر می باشد:
الف ـ متقاضیان درخواست خود را همراه با مدارک مورد نیاز به یگان اعزام کننده در شهرستان مربوط ارایه می نمایند. این مدارک شامل احراز هویت، سوابق حضور در جبهه، هرگونه مدرکی که دلالت بر مجروحیت در جبهه و یا در مقابله با دشمن و ضدانقلاب دارد و سوابق طول درمان قابل قبول مربوط به مجروحیت است.
ب ـ یگان مربوط ضمن بررسی مدارک ارایه شده و تطبیق آن با مدارک و سوابق موجود در یگان، در صورت صحت مدارک، آنها را از طریق سلسله مراتب نظامی به اداره کل ایثارگران نیروی مربوط در مرکز (سپاه، ارتش و نیروی انتظامی) ارسال می نماید.
پ ـ مدارک ارسال شده با وقایع و حوادث دوران دفاع مقدس و مقابله با ضدانقلاب تطبیق و در صورت صحت، به امضای معاون نیروی انسانی نیروی مربوط (سپاه و ارتش) و نیروی انتظامی و جهادسازندگی (سابق) طبق برگه ای که توسط بنیاد تهیه می شود به بنیاد اعلام می گردد.
ماده۷ـ مراحل رسیدگی به تقاضای افراد غیرنظامی که در اثر حادثه بمباران و موشک باران و یا اقدامات دشمن یا ضدانقلاب مجروح شده اند به شرح زیر می باشد:
الف ـ متقاضی درخواست خود را همراه با مدارک مربوط به فرمانداری محل حادثه ارایه می نماید.
این مدارک شامل احراز هویت، سابقه سکونت در محل زمان وقوع حادثه، هرگونه مدرکی که دلالت بر مجروحیت در اثر بمباران و موشک باران یا اقدامات دشمن یا ضدانقلاب دارد و سوابق درمانی قابل قبول مربوط به مجروحیت (طول درمان) است.
فرمانداری ضمن بررسی مدارک و اظهانظر در خصوص صحت مدارک با وقایع رخ داده در شهرستان، در صورت صحت و تطبیق، مراتب را به شورای تأمین شهرستان ارجاع می دهد. 
ب ـ مدارک تأیید شده توسط فرمانداری در شورای تأمین شهرستان مطرح و در صورت تأیید و تطبیق آن با حوادث جنگی و امنیتی که در شهرستان مربوط رخ داده، مراتب را با امضای فرماندار و مطابق برگه ای که توسط بنیاد تهیه می شود به دبیرخانه شورای تأمین استان ارجاع می دهد.
پ ـ مدارک ارسالی از سوی شورای تأمین شهرستان در شورای تأمین استان مطرح و در صورت تأیید مراتب با امضای معاون سیاسی استانداری به معاونت سیاسی وزارت کشور اعلام و در صورت تأیید موضوع با حوادث ثبت شده مراتب با امضای معاون سیاسی وزارت کشور به بنیاد اعلام می شود.
ماده۸ ـ مدارک تأیید شده توسط مراجع یادشده در کارگروه موضوع ماده (۴) رسیدگی و همراه اظهارنظر درخصوص هماهنگی، تطابق مدارک با شرایط این آیین نامه مراتب به کمیسیون پزشکی ارجاع می شود و در صورت عدم تطابق و یا نقص مدارک مراتب جهت رفع نقص به مرجع نهایی صادرکننده موضوع تبصره های (۱) و (۲) ماده (۳) اعلام می شود.
تبصره۱ـ کمیسیون پزشکی حسب مورد و نوع مجروحیت با استفاده از پزشکان مشاور و متخصص در خصوص تجویز آزمایشات و معاینات لازم اقدام می نماید.
تبصره۲ـ مراکز قابل قبول برای انجام آزمایشات و معاینات تخصصی مورد نیاز توسط بنیاد تعیین می شوند.
تبصره۳ـ پس از تهیه نتایج آزمایشات و معاینات مورد نیاز مراتب به شعب ذی ربط کمیسیون پزشکی ارجاع می شود.
تبصره۴ـ کمیسیون پزشکی با بررسی مدارک درمانی و آزمایشات و معاینات صورت گرفته و نظرات ارایه شده و در صورت لزوم معاینه مجدد متقاضی در خصوص تعیین درصد اقدام می نماید.
ماده۹ـ بنیاد مکلف به تأمین نیروی انسانی اداری و تخصصی و مکان و تجهیزات مورد نیاز کمیسیون پزشکی می باشد.
ماده۱۰ـ اعتبار مورد نیاز برای تأمین پزشک و متخصصین مورد نیاز، پرداخت حق الزحمه اعضای کمیسیون پزشکی و هزینه های برگزاری کمیسیونها، تأمین محل و تجهیزات مورد نیاز پزشکی و همچنین انجام معاینات و آزمایشات مورد نیاز مجروحان در بودجه سالانه بنیاد پیش بینی و تأمین خواهد شد.
تبصره ـ حق الزحمه اعضای کمیسیون پزشکی با رعایت قوانین و مقررات مربوط براساس آیین نامه ای که همه ساله به پیشنهاد معاونت بهداشت و درمان بنیاد به تأیید رییس بنیاد می رسد پرداخت خواهد شد.
ماده۱۱ـ هزینه های مورد نیاز برای تحت پوشش قرار گرفتن جانبازانی که توسط کمیسیون پزشکی احراز جانبازی و تعیین درصد می شوند، مطابق دستورالعمل های ملاک عمل بنیاد، توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در بودجه سنواتی بنیاد و دستگاههای ذی ربط پیش بینی و منظور خواهد شد.
تبصره ـ جانبازان از زمان تأمین اعتبار توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ محمدرضا رحیمی
: مرتبه
[ برچسب:, ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

آیین نامه اجرایی قانون اصلاح بند (ب) ماده (۴۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران

شماره ۱۹۷۲۸۴/ت ۴۷۶۸۴هـ                                                          ۹/۱۰/۱۳۹۱

آیین نامه اجرایی قانون اصلاح بند (ب) ماده (۴۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران 

بنیاد شهید و امور ایثارگران
هیئت وزیران در جلسه مورخ ۲۹/۹/۱۳۹۱ بنا به پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آیین نامه اجرایی قانون اصلاح بند (ب) ماده (۴۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب ۱۳۹۰ـ را به شرح زیر تصویب نمود:
 
آیین نامه اجرایی قانون اصلاح بند (ب) ماده (۴۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران 

ماده۱ـ ایثارگران مشمول این آیین نامه، جانبازان و آزادگان و افراد تحت تکفل قانونی آنان (والدین، همسر و فرزندان) و والدین، همسران و فرزندان شهدا می باشند.
ماده۲ـ هزینه های درمان شامل سرانه بیمه پایه و تکمیلی و هزینه های خاص مرتبط با درمان منطبق با مقررات و دستورالعمل های بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد بود. هزینه های خاص مرتبط با درمان شامل موارد زیر می باشد:
۱ـ پرداخت هزینه های دارویی منطبق با فهرست دارویی کشور (فارماکوپه) با اولویت استفاده از خـدمات بیمه گر اول و پرداخت هزینه دارویی خاص و وارداتی موردنیاز افراد مشمول ماده (۱) طبق ضوابط بنیاد شهید و امور ایثارگران.
۲ـ خدمات دندانپزشکی عمومی و تخصصی برای جانبازان با مجروحیت فک و دندان طبق درصد تعیین شده از سوی کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران.
۳ـ هزینه های اعزام به خارج صرفاً جهت شخص جانباز و آزاده و تنها در مواردی که شورای عالی اعزام به خارج بنیاد مذکور با اعزام بیمار موافقت می نماید.
۴ـ هزینه درمان مبتلایان به سوء مصرف مواد و ام ام تی (متادون درمانی)
۵ ـ هزینه ایاب و ذهاب درمانی، اقامت و سفرهای صرفاً درمانی در مواردی که پیگیری و اقدام درمانی در سطح شهرستان یا استان میسر نباشد.
۶ ـ پرداخت هدیه ایثار به افراد اهداکننده عضو به ایثارگران در موارد پیوند کبد، کلیه، مغز استخوان، قرنیه و اهدای تخمک.
۷ـ هزینـه ارتز و پروتز و تعمیر و تعویـض قطعات مربوط و وسایـل جانبی آن و کفش طبی.
۸ ـ هزینه تجهیزات پزشکی و توانبخشی اعم از عینک، لنز، سمعک، عصا، واکر، دوچرخه ثابت، انواع تخت و تشک معمولی و مواج، انواع ویلچر، کپسول اکسیژن و هزینه شارژ آن، اکسیژن ساز، سی، پپ و بی، پپ متناسب با شرایط بالینی بیمار.
۹ـ پرداخت هزینه لوازم مصرفی درمانی از قبیل کیسه کلستومی، کیسه یوروستومی، لوازم سونداژ، کیسه ادرار، لوازم پانسمان مربوط و لوازم بهداشتی.
۱۰ـ هزینه آمبولانس درون شهری و برون شهری در موارد اضطراری.
ماده۳ـ پرداخت سرانه بیمه پایه و تکمیلی و هزینه های خاص مرتبط با درمان برای ایثارگران شاغل و بازنشسته (موضوع ماده (۱) این آیین نامه) برعهده دستگاه پرداخت کننده حقوق یا مستمری (اعم از دستگاههای موضوع ماده (۲۲۲) قانون برنامه پنجم توسعه و شرکت ها و مؤسسات مشمول اصل (۴۴) قانون اساسی) و ایثارگران غیرشاغل (موضوع ماده (۱) این آیین نامه) برعهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
ماده۴ـ نظارت بر حسن اجرای این آیین نامه برعهده بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد.

معاون اول رییس‎جمهور ـ محمدرضا رحیمی
: مرتبه
[ برچسب:, ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

تصویب نامه درخصوص سنوات خدمت دولتی شاغلین موضوع تبصره (۵) ماده واحده قانون تشکیل سازمان آموزش و پرورش استثنایی ـ مصوب ۱۳۶۹ـ

شماره۲۰۰۶۳۴/ت۴۸۶۱۹هـ                                   ۱۲/۱۰/۱۳۹۱   

تصویب نامه درخصوص سنوات خدمت دولتی شاغلین موضوع تبصره (۵) ماده واحده قانون تشکیل سازمان آموزش و پرورش استثنایی ـ مصوب ۱۳۶۹ـ 

وزارت آموزش و پرورش ـ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۳/۱۰/۱۳۹۱ بنا به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:
سنوات خدمت دولتی شاغلین موضوع تبصره (۵) ماده واحده قانون تشکیل سازمان آموزش و پرورش استثنایـی ـ مصـوب ۱۳۶۹ ـ به مدت پنج سال از لحاظ بازنشستگـی به میزان شش سال محاسبه می شود.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ محمدرضا رحیمی
: مرتبه
[ برچسب:, ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

اصلاح آیین نامه اجرایی قانون حمایت از شرکتها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات

شماره202956/ت46513هـ                                                ۱۷/۱۰/۱۳۹۱

اصلاح آیین نامه اجرایی قانون حمایت از شرکتها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی
معاونت علمی و فناوری رییس جمهور ـ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
صندوق نوآوری و شکوفایی
          هیئت وزیران در جلسه مورخ 29/9/1391 بنا به پیشنهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و به استناد ماده (13) قانون حمایت از شرکتها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات ـ مصوب 1389 ـ تصویب نمود:
آیین نامه اجرایی قانون حمایت از شرکتها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات موضوع تصویب نامه شماره 141602/ت46513هـ مورخ 21/8/1391 به شرح زیر اصلاح می شود:
          1ـ در ماده (2) عبارت «شرکتها و مؤسسات دانش بنیان» به عبارت «شرکتها و مؤسساتی» تغییر می یابد.
          2ـ در ماده (5) قبل از عبارت «شرکتهای داخلی» عبارت «پژوهشگاهها و» و بعد از واژه «فعالیتهای» عبارت «تجاری سازی نتایج» و بعد از واژه «توسعه» عبارت «و طرحهای مربوط» اضافه می شود.
          3ـ متن زیر به عنوان ماده (6) مکرر اضافه می شود:
          ماده6 مکررـ صندوق مجاز است در اجرای ماده (5) قانون، تا پنجاه درصد هزینه های طرحهای تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه «مهم» و «ویژه» شرکتها و مؤسسات دانش بنیان فاقد توانایی مالی را با تأیید هیئت امنای صندوق، کمک بلاعوض نماید.
          4ـ در ماده (7) عبارت «توسط صندوق یا عامل صندوق» جایگزین عبارت «توسط عامل صندوق» می شود.
          5 ـ در ماده (9) عبارت «از طریق عامل صندوق» حذف و عبارت «برعهده عامل» به واژه «برعهده» اصلاح می شود.
          6 ـ در ماده (10) عبارت «مرتبط و» به عبارت «مرتبط از طریق» و عبارت «پنج درصد» به عبارت «هفت درصد» تغییر می یابد.
          7ـ در ماده (11) بعد از واژه «ترجیحی» عبارت «تا سقف حداکثر هفت درصد پایین تر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار» اضافه می شود.
          8 ـ متن زیر به عنوان ماده (13) مکرر اضافه می شود:
          ماده13 مکرر ـ صندوق مجاز است به شرکتها و مؤسسات دانش بنیانی که دارای طرحهای تجاری سازی حائز اهمیت هستند، اما فاقد توانایی کافی برای تأمین مشارکت بانکها هستند، تسهیلات موضوع مواد (10) و (11) را پس از تأیید هیئت عامل براساس دستورالعمل ابلاغی به طور صد درصد (100%) اعطا نماید.
          9ـ در ماده (15) عبارت «صندوق به» به واژه «به» تغییر می یابد.
          10ـ متن زیر به عنوان ماده (18) مکرر اضافه می شود:
          ماده 18 مکررـ صندوق مجاز است براساس دستورالعمل مصوب هیئت امنا نسبت به مشارکت در طرحهای تجاری سازی شرکتها و مؤسسات دانش بنیان اقدام نماید.
          11ـ متن زیر به عنوان تبصره به ماده (28) اضافه می شود:
          تبصره ـ آیین نامه اجرایی ماده (47) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران موضوع تصویب نامه شماره 28609/ت32863هـ مورخ 10/5/1384 به عنوان مقررات اجرایی ماده (9) قانون تنفیذ می گردد.

معاون اول رییس جمهور ـ محمدرضا رحیمی
: مرتبه
[ برچسب:, ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

رأی وحدت رویه هیأت عمومی دیوان عالی کشور در مورد صلاحیت دادگاه حقوقی دو در رسیدگی به دعوی خلع ید غاصبانه

‌رأی وحدت رویه هیأت عمومی دیوان عالی کشور در مورد
صلاحیت دادگاه حقوقی دو در رسیدگی به دعوی خلع ید‌غاصبانه
‌رأی وحدت رویه شماره 585 هیأت عمومی دیوان عالی کشور (‌صفحه 509)
‌نقل از شماره 14180-1372.8.20
‌شماره .1630 هـ 1372.7.29
[z]‌پرونده وحدت رویه ردیف: 22.72 هیأت عمومی


ادامه مطلب
: مرتبه
[ برچسب:, ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

تصویب نامه در مورد پرداخت دیه قربانیان سوانح رانندگی از محل درآمدهای صندوق تأمین خسارتهای بدنی

شماره۱۷۷۰۴۳/ت۴۸۰۲۸هـ                                                           ۱۱/۹/۱۳۹۱

تصویب نامه در مورد پرداخت دیه قربانیان سوانح رانندگی از محل درآمدهای صندوق تأمین خسارتهای بدنی

وزارت امور اقتصادی و دارایی 
وزارت دادگستری
هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱/۹/۱۳۹۱ بنا به پیشنهاد شماره ۱۹۰۳۱/۰۱/۹۱ مورخ ۲۳/۷/۱۳۹۱ وزارت دادگستری و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:
۱ـ صندوق تأمین خسارتهای بدنی مجاز است در موارد موضوع ماده (۱۰) قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث ـ مصوب ۱۳۸۷ـ برای پرونده های واصل شده از صندوق دیه بیت المال، معادل سقف دو هزار نفر دیه کامل بر مبنای ارزش ریالی ارزانترین نوع دیه به هنگام پرداخت، از محل درآمدهای صندوق تأمین خسارتهای بدنی با معرفی وزارت دادگستری برای پرداخت دیه قربانیان سوانح رانندگی پرداخت نماید.
۲ـ نحوه اقدام به موجب موافقتنامه منعقد شده بین وزارت دادگستری و بیمه مرکزی ایران خواهد بود.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ محمدرضا رحیمی
: مرتبه
[ برچسب:, ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

پرداخت دیه برای قربانیان سوانح رانندگی توسط صندوق تأمین خسارتهای بدنی



183213/ت 448هـ
13/11/1386

وزارت اموراقتصادی و دارایی ـ وزارت دادگستری

هیئت وزیران در جلسه مورخ 7/11/1386 به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی
جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:
1- صندوق تأمین خسارتهای بدنی مجاز است برای پرونده‌های واصل شده از صندوق دیه
بیت‌المال در سال جاری، معادل سقف دو هزار نفر دیه کامل بر مبنای ارزش ریالی
ارزانترین نوع دیه در سال جاری، از محل درآمد بندهای “ب” و “پ” ماده (1) آیین‌نامه
منابع درآمد صندوق تأمین خسارتهای بدنی موضوع ماده (11) قانون بیمه اجباری مسؤولیت
مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث با معرفی وزارت
دادگستری برای پرداخت دیه قربانیان سوانح رانندگی پرداخت نماید.
2- نحوه اقدام به موجب موافقتنامه منعقد شده بین وزارت دادگستری و بیمه مرکزی
ایران حداکثر ظرف ده روز پس از ابلاغ این تصویب‌نامه تعیین خواهد شد.
‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎

پرویز داودی
معاون اول رئیس جمهور
رونوشت ‎‎‎ با توجه به اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای اطلاع
ریاست ‎‎‎ محترم مجلس ‎‎‎ شورای اسلامی ارسال می شود.

تنظیم متن ‎‎‎کنترل ابلاغ ‎‎‎تأیید انطباق متن و تصمیم ‎‎‎تأیید نهایی
‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎
رونوشت ‎‎‎ به دفتر مقام معظم رهبری ، دفتر رئیس جمهور، دفتر ریاست ‎‎‎ قوه قضاییه
، دفتر معاون اول رئیس جمهور، دفتر معاون اجرایی رییس جمهور، دفترمعاون حقوقی
وامورمجلس رئیس جمهور، ‎‎‎ معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور، دفتر
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، دیوان محاسبات کشور، دیوان عدالت اداری، ‎‎‎ اداره
کل قوانین مجلس شورای اسلامی، سازمان بازرسی کل کشور، اداره کل حقوقی ، اداره کل
قوانین ومقررات کشور، کلیه وزارتخانه ها، سازمانها و مؤسسات دولتی، نهادهای انقلاب
اسلامی، روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران، بیمه مرکزی ایران، دبیرخانه شورای
اطلاع رسانی دولت و دفتر هیئت دولت ابلاغ می شود.

 

: مرتبه
[ برچسب:, ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

تصویب نامه در خصوص پرداخت دیه شخص ثالث از محل درآمدهای صندوق تأمین خسارتهای بدنی برای پرونده های واصل شده از صندوق دیه بیت المال


شماره 169306/ت41423هـ
20/9/1387
تصویب‌نامه در خصوص پرداخت دیه شخص ثالث از محل درآمدهای صندوق تأمین خسارتهای
بدنی برای پرونده‌های واصل شده از صندوق دیه بیت‌المال
وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ وزارت دادگستری
هیئت وزیران در جلسه مورخ 10/9/1387 بنا به پیشنهاد شماره 20675/02/111 مورخ 2/9/
1387 وزارت دادگستری و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی
ایران تصویب نمود:
1ـ صندوق تأمین خسارتهای بدنی مجاز است در موارد موضوع ماده (10) قانون اصلاح
قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص
ثالث ـ مصوب 1387ـ برای پرونده‌های واصل شده از صندوق دیه بیت‌المال، معادل سقف
دوهزار نفر دیه کامل برمبنای ارزش ریالی ارزانترین نوع دیه به هنگام پرداخت، از
محل درآمدهای صندوق تأمین خسارتهای بدنی با معرفی وزارت دادگستری برای پرداخت دیه
قربانیان سوانح رانندگی پرداخت نماید.
2ـ نحوه اقدام به موجب موافقتنامه مورخ 14/11/1386 منعقد شده بین وزارت دادگستری و
بیمه مرکزی ایران خواهد بود.
معاون اول رئیس‎جمهور ـ پرویز داودی
 

: مرتبه
[ برچسب:, ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

دستورالعمل چگونگی ارسال فرم استیذان قصاص نفس

دستورالعمل چگونگی ارسال فرم استیذان قصاص نفس بخشنامه به دادگستری‌های
سراسر کشور با این که برابر بخشنامة شماره 7168/78/1 ـ 25/7/1378 دربارة نحوة
تکمیل فرم استیذان تذکراتی داده شده و لیکن گزارش‌های موثق واصله از واحد مشاورت
قضایی قوة قضاییه حاکی است که قضات اجرای احکام یا مسؤولان قضایی ذی‌ربط در تکمیل
و ارسال آن بعضاً بی‌توجهی نموده و از آنجایی که بی‌دقتی فوق سبب می‌شود که
پرونده‌های استیذان قصاص نفس و حتی پرونده‌های محاکماتی چندین بار بین واحد مشاورت
قضایی و قضات مجری حکم قصاص در رفت و برگشت باشد و این امر ضمن اتلاف وقت مسؤولان،
تبعات ناگوار برای خانوادة مقتول و قاتل دارد و طولانی شدن روند آن، افراد جامعه
را هم دچار ذهنیت‌های منفی نسبت به دستگاه قضایی می‌نماید؛ بنابراین، مقرر
می‌دارد: الف.با توجه به این که در اجرای مادة 18 قانون اصلاحی ]قانون تشکیل
دادگاههای عمومی و انقلاب[ محکوم‌علیه و وکیل وی حق دارند حداکثر ظرف یک ماه از
تاریخ ابلاغ حکم قطعی به شعبة تشخیص دیوان عالی کشور شکایت نمایند، لذا احتیاط در
دماء و حفظ حقوق محکوم‌علیه در حق اعتراض به رأی قطعی ایجاب می‌نماید که رأی دیوان
عالی کشور به محکوم‌علیه ابلاغ و در صورت اعتراض در مهلت قانونی پرونده به شعبة
تشخیص ارسال و در غیر این صورت گواهی مربوط به عدم اعتراض تهیه و با مهر و امضای
مقام مسؤول به قوة قضاییه فرستاده شود. ب. نسخة ابلاغ شدة دادنامة دیوان عالی کشور
به محکوم‌علیه از حیث لزوم تصریح نام و مشخصات مأمور ابلاغ و قید تاریخ ابلاغ به
محکوم‌علیه با تمام حروف، مطابق مقررات مادة 82 قانون آیین دادرسی ]دادگاههای
عمومی و انقلاب در امور[ مدنی انجام پذیرد و از ارسال فرم‌های استیذان که مقررات
مادة استنادی رعایت نگردیده جداً اجتناب شود. پ. چون فرم استیذان به منظور اهداف
قضایی و با بصیرت کامل و آشنایی لازم به مقررات قانونی از ناحیة قوة قضاییه تهیه و
تنظیم گردیده؛ بنابراین، پر کردن تمام مندرجات آن با خط خوانا (از قبیل مذهب و سن
و سوابق و ذکر خلاصه‌ای از گردش‌کار پرونده به سبب آگاهی از جزئیات واقعة قتل و
سایر موارد آن) با امضای قضات اجرای احکام یا سایر مقامات مسؤول (نه مدیران دفاتر)
لازم و ضروری است. فلذا ضمن تأکید مجدد بر مراعات بخشنامة شماره 7168/78/1 ـ 25/7/
1378، مسؤولیت نظارت مستقیم بر اجرای بخشنامة فوق هم با رؤسای حوزه‌های قضایی و
دادستان‌های محل می‌باشد. سید محمود هاشمی شاهرودی رئیس قوة قضاییه

: مرتبه
[ برچسب:, ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

ابطال تبصره ماده 5 آیین‎نامه اجرائی ثبت ولادت اطفال متولد از اتباع خارجی مقیم ایران



ریخ: 20/8/1386 شماره دادنامه:
698 کلاسه پرونده: 84/775
مرجع رسیدگی: هیأت عمومی دیوان عدالت اداری.
شاکی: سازمان بازرسی کل کشور.
موضوع شکایت و خواسته: ابطال تبصره ماده 5 آیین‎نامه اجرائی ثبت ولادت اطفال متولد
از اتباع خارجی مقیم ایران.
مقدمه: رئیس سازمان بازرسی کل کشور طی شکایت‎نامه شماره 31092 مورخ 29/8/1384 ضمن
ارسال تصویر گزارش معاون اجرایی سازمان، تبصره ماده 5 آیین‎نامه مورد شکایت را
مغایر با مواد 12 و 13 قانون ثبت احوال اعلام و تقاضای ابطال تبصره ماده 5
آیین‎نامه اجرائی ثبت ولادت اطفال متولد از اتباع خارجی مقیم ایران را نموده‎اند.
در گزارش پیوست نامه مذکور آمده است، وزرای عضو شورای هماهنگی اجرائی اتباع بیگانه
در جلسه مورخ 10/4/1383، ماده 5 آیین‎نامه مورد نظر و تبصره آن را به شرح زیر
تصویب می‎نماید، «ولادت اطفال متولد از پدر خارجی و مادر ایرانی در صورتی که محل
تولد مادر و اطفال در ایران باشد نیز در دفتر ثبت کل وقایع به ثبت می‎رسد. تبصره –
ثبت ولادت اطفال مشمول این ماده موکول به آن است که پدر به صورت قانونی به ایران
وارد شده و به هنگام تولد طفل نیز دارای پروانه اقامت معتبر و پروانه زناشوئی بوده
و ازدواج والدین رسماً به ثبت رسیده باشد». این در حالی است که قانونگذار در مواد
12 و 13 قانون ثبت احوال مصوب تیر ماه 1355 و اصلاحات بعدی مقرر می‎دارد «ماده 12-
ولادت هر طفل در ایران اعم از اینکه پدر و مادر طفل ایرانی یا خارجی باشند، باید
به نماینده یا مامور ثبت احوال اعلام شود و ولادت اطفال ایرانیان مقیم خارج از
کشور به مامور کنسولی ایران در محل اقامت و اگر نباشد به نزدیکترین مامور کنسولی و
یا به سازمان ثبت احوال کشور اعلام می‎شود. ماده 13- ولادت واقع در ایران به وسیله
نماینده یا مامور ثبت احوال و ولادت واقع در خارج از کشور به وسیله مامور کنسولی
ایران در دفتر ثبت کل وقایع به ثبت می‎رسد. تبصره- پس از ثبت ولادت اگر طفل ایرانی
باشد، شناسنامه آنان فرستاده می‎شود و در صورتی که طفل خارجی باشد، گواهی صادر و
تسلیم می‎گردد.» با توجه به اینکه مقنن در ماده 12 قانون ثبت احوال، کلیه اشخاص
مقیم در ایران را مکلف به اعلام ولادت اطفال خود به نماینده یا مامور ثبت احوال
نموده و از طرف دیگر در ماده 13 قانون موصوف، نماینده و یا مامور ثبت احوال موظف
به ثبت کلیه ولادت واقع در ایران (به صورت مطلق) در دفترثبت کل وقایع شده است،
بنابراین مقید نمودن ثبت ولادت اطفال متولـد از پدر خارجی


و مادر ایرانی (که در ایران متولد می‎شوند) به ورود قانونی والد و داشتن پروانه
اقامت معتبر و پروانه زناشوئی، خارج از حدود صلاحیت اعضای شورای هماهنگی اجرائی
اتباع بیگانه تشخیص و نظر به ابطال تبصره ماده 5 آیین‎نامه اجرائی قانون ثبت احوال
دارد. مشاور معاونت حقوقی و امور مجلس ریاست جمهوری در پاسخ به شکایت مذکور طی
نامه شماره 2668-85/م مورخ 8/3/1385 مبادرت به ارسال تصویر نظریات وزارت کشور
(سازمان ثبت احوال) و وزارت اطلاعات نموده است. الف- در نامه مشاره 5750/11/2 مورخ
22/12/1384 مدیرکل امور حقوقی سازمان ثبت احوال کشور آمده است، ثبت ولادت و صدور
گواهی جهت فرزندان اتباع خارجی مطلق نبوده و تبصره ماده 13 پس از بیان شرایط و با
توجه به مستندات و مدارک ابرازی توسط اعلام کننده چنانچه مدارک ارائه شده حاکی از
ایرانی بودن طفل باشد، شناسنامه و در غیر این صورت گواهی صادر خواهد شد و در بند 3
ماده 13 اطلاعات و مشخصاتی را که می‎باید در دفتر مخصوص ثبت ولادت قید شود به
شماره و پروانه اقامت اشاره شده که مبین لزوم داشتن اقامت معتبر برای پدر تبعه
خارجی است و بر اساس همین حکم قانون است که در اسناد ولادت محل درج مشخصات خارجی و
اقامت پدر پیش‎بینی شده است. همه قوانین و مقررات ثبت احوال از جمله مواد 70 به
بعد آیین‎نامه اجرائی قانون ثبت احوال مصوب 1319 شرط اقامت قانونی پدر خارجی را
برای ثبت ولادت اتباع خارجی مقرر نموده است. ب- معاون حقوقی و امور مجلس وزارت
اطلاعات در نامه شماره 68840/م/8442 مورخ 18/12/1384 مخالفت خود با ابطال تبصره
ماده 5 آیین‎نامه اجرائی مورد شکایت را اعلام کرده‎اند. هیأت عمومـی دیوان عدالت
اداری در تاریخ فوق باحضور رؤسا و مستشاران ودادرسان علی‎البدل شعب دیوان تشکیل و
پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بـه شرح آتی مبادرت بـه صدور رأی
می‎نماید.
رأی هیأت عمومی
مستفاد از تلفیق احکام مقرر در ماده 12 و ماده 13 و تبصره آن از قانون ثبت احوال
مصوب 1355 این است که ولادت هر طفل واقع در ایران اعم از اینکه پدر و مادر طفل
ایرانی یا خارجی باشند باید به مأمور ثبت احوال اعلام شود و واقعه ولادت توسط
مامور مذکور در دفتر ثبت کل وقایع به ثبت برسد. نظر به اینکه تبصره ذیل ماده5
آیین‎نامه اجرائی ثبت ولادت اطفال متولداز اتباع خارجی مقیم ایران، ثبت ولادت طفل
متولد


از پدر خارجی و مادر ایرانی در ایران را مقید و مشروط به ورود پدر به صورت قانونی
به ایران و داشتن پروانه اقامت معتبر به هنگام تولد طفل و دارا بودن پروانه
زناشوئی و ثبت ازدواج زوجین به طور رسمی نموده و با وضع قواعد آمره متضمن شرایط
خاص، موجبات تضییق و محدودیت دایره شمول قانون را فراهم کرده است، بنابراین تبصره
مورد اعتراض خلاف حکم مقنن و خارج از حدود اختیارات قوه مجریه در وضع مقررات دولتی
تشخیص داده می‎شود و مستنداً به قسمت دوم اصل یکصد و هفتادم قانون اساسی جمهوری
اسلامی ایران و ماده یک و بند یک ماده 19 و ماده 42 قانون دیوان عدالت اداری ابطال
می‎گردد./

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
معاون قضائی دیوان عدالت اداری
مقدسی‎فرد

: مرتبه
[ برچسب:, ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

رأی وحدت رویه شماره 716 هیأت عمومی دیوان عالی کشور چنانچه زوجه بدون مانع مشروع از ادای وظایف زوجیت امتناع ورزد بااثبات مراتب از ناحیه زوج در دادگاه و اخذ اجازه ازدواج وکالت زوجه از زوج در طلاق محقّق و قابل اعمال نیست

رأی وحدت رویه شماره 716 هیأت عمومی دیوان عالی کشور چنانچه زوجه بدون مانع مشروع از ادای وظایف زوجیت امتناع ورزد بااثبات مراتب از ناحیه زوج در دادگاه و اخذ اجازه ازدواج وکالت زوجه از زوج در طلاق محقّق و قابل اعمال نیست
 


ادامه مطلب
: مرتبه
[ برچسب:, ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

قانون تفسیر تبصره های 3 و 6 " قانون اصلاح مقررات مربوط به طلاق" مصوب مورخ 1371.8.28 مجمع تشخیص مصلحت نظام

‌قانون تفسیر تبصره‌های 3 و 6 "‌قانون اصلاح
مقررات مربوط به طلاق" مصوب مورخ 1371.8.28 مجمع تشخیص‌مصلحت نظام
‌موضوع استفساریه:
‌نظر به این که در مورد تبصره 3 و 6 "‌قانون اصلاح مقررات مربوط به طلاق" که با
اصلاحاتی در تاریخ 1371.8.28 به تصویب مجمع تشخیص‌مصلحت نظام رسیده است، جمعی
معتقدند که مستفاد از تبصره 3 قانون مذکور این است که تمام حقوق زوجه نسبت به زوج
اعم از نفقه و جهیزیه و‌مهر و غیر آن (‌که اجرت‌المثل خدمات زوجه و نحله که در
تبصره 6 آمده نیز از حقوق زوجه است) باید قبل از اجرای صیغه طلاق به زوجه تأدیه
شود و‌در حقیقت تبصره 6 مصداق برای تبصره 3 تعیین می‌کند، و مکمل آن است.
‌و جمع دیگر معتقدند که تبصره 6 مستقل از تبصره 3 هست و اجرت‌المثل و نحله که در
این تبصره آمده پس از اجرای صیغه طلاق با درخواست مجدد‌زوجه از دادگاه رسیدگی و
حکم داده می‌شود و رسیدگی به آنها قبل از اجرای صیغه طلاق وجهه قانونی ندارد.
‌مستدعی است نظریه مجمع تشخیص مصلحت نظام در این خصوص اعلام گردد.
‌نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام:
‌ماده واحده - منظور از کلمه "‌پس از طلاق" در ابتدای تبصره 6 قانون اصلاح مقررات
مربوط به طلاق مصوب مورخ 1371.8.28 مجمع تشخیص‌مصلحت نظام، پس از احراز عدم امکان
سازش توسط دادگاه است، بنابر این طبق موارد مذکور در بند 3 عمل خواهد شد.
‌تفسیر فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه روز پنجشنبه مورخ سوم شهریور ماه یک هزار
و سیصد و هفتاد و سه مجمع تشخیص مصلحت نظام به‌تصویب رسیده است.
‌رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام - اکبر هاشمی رفسنجانی

: مرتبه
[ برچسب:, ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

خودداری دادگاههای خانواده و تجدیدنظر از اجرای احکام طلاق و فسخ نکاح در صورت فرجام خواهی از پرونده

خودداری دادگاههای
خانواده و تجدیدنظر از اجرای احکام طلاق و فسخ نکاح در صورت فرجام‌خواهی از پرونده
به دادگاههای خانواده و تجدیدنظر مربوط* نظر به این که فرجام خواهی از پرونده‌های
طلاق و فسخ نکاح، اجرای حکم را به تأخیر نمی‌اندازد و در مواردی که متقاضی طلاق و
فسخ نکاح، زوجه باشد و حکم صادر شده به نفع وی، قبل از رسیدگی فرجامی اجرا گردد و
محکوم لها با مرد دیگری ازدواج نماید و صاحب فرزند گردد و حکم مذکور در دیوان‌عالی
کشور، نقض گردد، مشکلاتی را به بار خواهد آورد که رفع آنها در مراحل بعد به سادگی
میسور نیست، از این رو در موارد مزبور و نیز بند «ب» مادة 386 قانون آیین دادرسی
مدنی، دادگاههای خانواده و تجدیدنظر آن، تا عودت پرونده از دیوان، از اجرای حکم و
ثبت طلاق یا فسخ نکاح زوجه، خودداری نمایند تا از بروز عوارض سوء احتمالی پیش‌گیری
گردد. سید محمود هاشمی شاهرودی رئیس قوة قضاییه

: مرتبه
[ برچسب:, ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]

قانون اصلاح قانون جلوگیری از تصرف عدوانی

‌قانون اصلاح قانون جلوگیری از تصرف عدوانی
‌مصوب 1352.12.6
 


ادامه مطلب
: مرتبه
[ برچسب:, ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]
درباره وبلاگ

خوش آمدید ........................................ قبول وکالت در کلیه دعاوی حقوقی ، کیفری ، ثبت و... ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, در کلیه محاکم استان تهران ، البرز و یزد ..............................................
ترمينولوژي حقوق
امکانات وب
وب سايت حقوقدانان جوان ايران

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 212
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 241
بازدید ماه : 298
بازدید کل : 207600
تعداد مطالب : 264
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

موسسه حقوقی چرخ کاریان

این صفحه را به اشتراک بگذارید